måndag 18 juni 2012

Initiativet rinner av mig

När jag började blogga igen var jag helt säker på att jag skulle kunna hålla mig till att blogga varje dag. Det är ju egentligen vad jag vill, men inspiration och initiativ är något som i mitt liv är flytande och inkonsekvent. Dessa ting kommer av sig självt lite som det vill. I mitt introverta tramsande finner jag inte dessa saker - de finner mig. Orden kommer ändå, men stötvis och inte allt jag skriver hamnar här. Mycket är fullkomligt osammanhängande eller förblir avslutat. När det gäller reflektiva tankar försöker jag att placera dem här, men om de inte känns fullständiga i sin analys ligger de kvar i ett .txt-dokument tills den dag jag dör, för ingen annans ögon än mina egna.

Däremot så för jag fortfarande drömdagbok. Sakligt och koncist skriver jag ner mina drömmar, utan analys. En enkel observation av mitt interna när jag drömmer, inte en analys. För den intresserade finns det på DreamViews DreamJournals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar